Ansökan om vägvisning
För att få sätta upp en vägvisningsskylt vid en gata/väg krävs alltid väghållarens tillstånd. I Södertälje är kommunen väghållare för ca 30 mil gator, resterande vägar är statliga eller enskilda. De statliga vägarna, t ex motorvägar och länsvägar, är Trafikverket väghållare för. När det gäller de enskilda vägarna är det i regel vägsamfälligheter som ansvarar för dessa.
Vill du ansöka om tillstånd att få en vägvisningsskylt uppsatt vid en kommunal gata kan du göra det dels via vår e-tjänst eller också kan du skriva ut ansökningsblanketten, fylla i den och skicka den till Samhällsbyggnadskontoret, Enhet Stadsmiljö, Campusgatan 26, 151 89 Södertälje.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-adress
Kommun utför en rad olika uppgifter som kräver att personuppgifter behandlas. Du kan lämna personuppgifter till oss på flera olika sätt - till exempel genom att du skickar e-post, använder våra e-tjänster och ansöker eller anmäler i ett ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
IP-adress sparas i loggar hos leverantören av denna e-tjänsteplattform i ett (1) år.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter och dina rättigheter på "Personuppgifter-GDPR".
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har frågor kring hanteringen av personuppgifter kan du kontakta personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter längre ner.
Om har allmänna frågor kring kommunens hantering av personuppgifter eller anser att dina rättigheter inte respekteras kan du kontakta Dataskyddsombudet på dataskyddsombud@sodertalje.se eller Security Solution Scandinavia AB, Flöjelbergsgatan 20 C, 431 37 Mölndal. Telefon: 031-98 90 00.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök imy.se för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden