Beställa intyg
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som är eller har varit anställd i Södertälje kommun eller Telge bolagen beställa:
- Arbetsgivarintyg
- Tjänstgöringsintyg
- Intyg till bank, hyresvärd eller anställningsintyg
- Intyg om förlorad arbetsförtjänst
För dig som söker arbetsgivarintyg:
Arbetsgivarintyg som beställs via denna e-tjänst skickas till arbetsgivarintyg.nu
När arbetsgivarintyget är klart kommer du få ett mail från arbetsgivarintyg.nu där du godkänner intyget. Därefter skickar du det vidare till din A-kassa.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-adress
När vi handlägger ditt ärende registreras och behandlas dina personuppgifter i ett ärendehanteringssystem.
Av tekniska skäl samlar leverantören av den här e-tjänsteplattformen in IP-adresser i loggar. Södertälje kommun tar inte del av IP-adresser utom i speciella fall, exempelvis vid misstankar om brott.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
IP-adress sparas i loggar hos leverantören av denna e-tjänsteplattform i ett (1) år.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Personuppgifter-GDPR".
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen lämnas i första hand till ansvarig verksamhet.
Är du inte nöjd med den åtgärden som vidtas så kan du kontakta kommunens dataskyddsombud via e-post: dataskyddsombud@sodertalje.se, Security Solution Scandinavia AB, Flöjelbergsgatan 20 C, 431 37 Mölndal eller telefon: 031-98 90 00.
Om du fortfarande inte är nöjd med hur dina personuppgifter behandlas har du rätt att skicka ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), besök www.imy.se för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen